Subject: FW: Koplimäe 10
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 28 Feb 2025 10:15:27 +0200

Palun reg

From: Priit Põltsama | K-Projekt <[email-masked]>
Sent: Thursday, February 27, 2025 3:36 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>; Aimar Parm 
<[email-masked]>; Andre Mägi <[email-masked]>
Subject: RE: Koplimäe 10

Tere Krista.

Tuhat vabandust! Meie VK joonisel oli lahti jäänud üks alus joonis, mis ei 
oleks pidanud joonisel olema nähtav. Meie teedeosa joonis oli õige ning õige 
oli ka tehnovõrkude koondplaan.

Me kustutasime vale joonise oma jooniselt – enam seda „punast SK toru“ pole 
joonisel.

Veelkord vabandame.

Siit lingilt leiate kogu muudetud projekti, kaasaarvatud korrigeeritud VK 
joonised.

 <https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/s/Documents/EuPbT-JkN4xKmf32FUqVWxIByxuFwvEtsrVrOrzl7sCD9g?e=f12tT7> 
2025-02-27 Muudetud projekt TRAM-ile

Tervitades

Priit Põltsama
tel: +372 626 4100
mob: +372 5363 7367
 <http://kprojekt.ee/>

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 27, 2025 9:52 AM
To: Aimar Parm <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Andre 
Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Priit Põltsama | K-Projekt <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Koplimäe 10

Tere,

Tänan.

Paraku sellise lahendusega ei nõustu, konkreetselt sellise lahenduse 
koostamiseks puudub seaduslik alus ja me ei kooskõlasta projekti muudatust 
riigitee alusele maal. Toon ühe näite: riigitee alusele maale on ilmselt 
ehitatud ebaseaduslikult „SK punase värviga“, mis ei vasta planeeringule ja 
mida me pole kunagi projektina näinud ega kooskõlatust andnud. „SK punase 
värviga“ ühendamine ja kujutamine olemasolevate riigitee veeviimaritega 
samas tähistuses on eksitav. Selles asukohas on Transpordiametil lahtine 
kraav ja puudub seaduslik alus kraavi likvideerimiseks. „Sk punase värviga“ 
on kõrgusarvude järgi maapealne (teadmata on kalle jne), kontrollkaevud 
kõrguvad väljaulatuvalt kuni 90 cm maapinnast, sh takistavad sademevete 
valgumist jne ja hooldetõid, nõval puudub kohati ka kalle, samuti piire ei 
ole jooniselt  loetav, kuid takistab hooldetöid ja sh eelvoolu tagavale 
kraavile juurdepääsu.  Ristlõikel 4-4 puudub „SK punase värviga“ kui ka K22 
puuduvad ning on selgusetu, miks neid projektis ei käsitleta.

Kokkuvõtteks: Selgitame, et planeering pidi hindama hooldekoridori 
maavajadust ja palume selle juurde jääda.

Me ei soovi seda lahendust märkustega parandama hakata vaid palume koostada 
lahendus, mille aluseks on detailplaneeringu lahendus ning tagada tuleb 
riigitee alusel maal hooldekoridor ja lahtised kraavid vastavalt kehtestatud 
planeeringule, st alles peab jääma lahtine kraav planeeringuga kokku lepitud 
lõigus sademevete ärajuhtimiseks, riigitee kõrge mulde nõlva kallet ei tohi 
muuta jne. Ebaseaduslikult rajatud „SK punasega“tuleb likvideerida.

Selles osas, kus hooldetee jääb Koplimäe 10 kinnistule, soovime seada 
isikliku kasutusõiguse riigitee hoolduseks.

Juhime tähelepanu, et Koplimäe 10 ehitusloa kooskõlastuses oli eraldi välja 
toodud tingimus, et koostada tuleb ehitusloa alusele projektile sademevete 
lahenduseks põhiprojekt. Palume asuda koostama.

Lugupidamisega,

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

From: Priit Põltsama | K-Projekt <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, February 14, 2025 12:39 PM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Aimar Parm <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Koplimäe 10

Tere Krista.

Korrigeerisime Koplimäe 10 projekti vastavalt teie märkustele.

Saadan teile lingi, kust saate korrigeeritud projektid alla tõmmata. Loodame 
et nüüd kõik sobib.

 <https://kprojekt.sharepoint.com/:f:/s/Documents/EokI-aoGIJxCvpLJ5QKtO2gB0tKEsssUD-T4JOTKT-UkbA?e=EAeByg> 
2025-02-14 Muudetud projekt tellijale

Lugupidamisega

Priit Põltsama, BSc
projektijuht
mob: +372 5363 7367
e-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://kprojekt.ee/>

 <https://www.facebook.com/K-Projekt-192521614540782/> 
<https://www.instagram.com/kprojekt_as/> 
<https://www.linkedin.com/company/k-projekt-as> 
<https://www.youtube.com/channel/UCq5sAmeYzl86isPj902KZWA>

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Date: 6. February 2025 at 16:34:01 GMT+4
To: Andre Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Koplimäe 10

Tere,

Edastatud teeprojekt põhiprojekti staadiumis on kaaskirja kohaselt „muudetud 
projekt“. Palun projekti muudatused nõuete kohaselt vormistada. Hetkel on 
ainsaks vormistatud muudatuseks  joonistel „Tugimüüri asendus nõlvaga“, kuid 
käesoleva projektiga on riigitee alusele maale projekteeritud  ehitusloa 
alusest projektist erinev lahendus, mida ei selgitata. Seletuskiri pärineb 
2021.a.-st ja on eksitav. Muudatuste puudulik vormistamine ei võimalda 
lahendusest aru saada.

Muudatusprojektiga asutakse muutma riigitee olemasolevat sademevete 
lahendust riigitee kaitsevööndis, mis tõttu pean projekti esitama 
ametisiseselt arvamuste avaldamiseks, kuna muudatused puudutavad erinevaid 
üksusi sh riigitee kõrge mulde hooldust  ja toimimist jne.

1.	Palun riigitee alusel maal tehtud muudatused tuua välja seletuskirjas ja 
anda jooniste nimekiri, millel muudatused on vormistatud.

2.	Esitada sademevete ärajuhtimise terviklahendus riigitee alusel maal koos 
vastavate selgitustega. Vertikaalahenduse joonisest jääb ebaselgeks riigitee 
äärse kraavi säilimine, kuna jääb hooldustee alla.  Samuti jääb ebaselgeks, 
kas on muudetud  riigitee kõrge mulde nõlva kaldeid (tähistatud eraldi nõlva 
tingmärgiga ja rohelise värviga). Teemad tuleb lahti kirjutada.  Selgitame, 
et riigiteel rajatiste ümberprojekteerimine kokku lepitud ei ole.

3.	Kui lahendusse kuulub sademevete kanalisatsioon, peab 
kanalisatsioonilahendus olema teeprojekti koosseisus.
4.	Konstruktiivsel lõikel 4-4, mis kajastab hooldusteed ja sademevete 
juhtimist, tuleb käsitleda muuhulgas piirdeaeda, mullete nõlva kaldeid, 
kraavi põhja kõrgusarvu.
5.	Esitada hooldustee tööristlõiked (koos kõrge mulde ja nende vahelise 
kraaviga) 10m sammuga.

Ootan täiendatud projektdokumentatsiooni. Kuna hooldustee jääb osaliselt 
Koplimäe tn 10 kinnistule, võib ilmneda vajadus seada hooldustee alusele 
lõigule isiklik kasutusõigus, teema vajab täpsustamist ametisiseselt.

Lugupidamisega

Krista Einama

Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.